in Ανθρωποβοσκητική, Απαγωγική, Εκφοβιστική, Εξοντωτική

από τα στρατόπεδα εργασίας στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ανέργων

φίλες και φίλοι, καλή σας μέρα

Όσο περνάει ο καιρός γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι κάθε σκέψη, κάθε απόφαση, κάθε σχέδιο, κάθε κίνηση του τσομπάνη ήρωα Κυρίου, του ένοπλου ζητιάνου καπιταλιστή καταγράφει το αδιέξοδό του, καταγράφει τη βασική αντίφαση της εποχής μας: εν μέσω τεράστιου κοινωνικού πλούτου, η λύση που προκρίνεται είναι ο εγκλεισμός και η εξόντωση των ανέργων όχι σε στρατόπεδα εργασίας αλλά σε στρατόπεδα συγκέντρωσης ανέργων. Δε θα μπορούσε αυτά τα στρατόπεδα να είναι στρατόπεδα εργασίας μιας και η εργασία, με την εισαγωγή της τεχνοεπιστήμης στην καπιταλιστική παραγωγή,  συρρικνώνεται διαρκώς και ο παγκόσμιος και συλλογικά παραγόμενος κοινωνικός πλούτος παράγεται ολοένα και πιο γρήγορα ολοένα και με λιγότερη εργασία.Τα ναζιστικά και σταλινικά στρατόπεδα εργασίας δεν πρόκειται να επανεμφανιστούν: αντ’ αυτών, στρατόπεδα εγκλεισμού και πολιτισμένης εξόντωσης των ανέργων θα εμφανιστούν  παντού. Το μέλλον των στρατοπέδων συγκέντρωσης ανέργων δείχνουν το μέλλον των δυτικών καπιταλιστικών κοινωνιών: θα μετατραπούν, μετατρέπονται ήδη,   σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξόντωσης ολόκληρων πληθυσμών. Ο Κύριος επιστρέφει στο παρελθόν για να αποικίσει το μέλλον: στο ποιμενικό-πολεμικό παρελθόν, στην οργάνωση της κοινωνίας με πρότυπο τον στρατώνα, δηλαδή τη στάνη, το μαντρί.

Αυτά όσον αφορά τον Κύριο. Όσον αφορά εμάς, εμείς θα πληρώσουμε βαρύ, πολύ βαρύ τίμημα για την αδιαφορία μας για τον ποιμενισμό, τη οργάνωση της κοινωνίας με πρότυπο το μαντρί, τη λατρεία του φρουρίου και τη σχέση όλων αυτών με τη μείωση του χρόνου εργασίας. Τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών δεν είναι για τους μετανάστες, είναι για τους ανέργους, προορίζονται για μας, ο φασισμός αρχίζει να επελαύνει, είμαστε στην αρχή, θα δουν πολλά ακόμα τα μάτια μας. . . Σήμερα θα κλείσουν ανέργους, αύριο ποινικούς, μεθαύριο πρεζάκια, την άλλη διαφωνούντες και ο κατάλογος τελειωμό δεν έχει.

Με την ομοβροντία των σημειωμάτων που προανήγγειλα για να προσεγγίσω διάφορες όψεις του φαινομένου των στρατοπέδων συγκέντρωσης-μαντριών και όλων των σχετικών με αυτό ζητημάτων  θέλω να δείξω  τη σοβαρότητα της κατάστασης: δεν πρέπει να επιτρέψουμε να τεθεί σε λειτουργία ούτε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης ανέργων! 

Ας υποθέσουμε ότι λειτουργούν 30 στρατόπεδα μέσα στα οποία θα εγκλειστούν 30.000 άνεργοι μετανάστες. Το άλλο 1 εκ. τι θα το κάνουν; Θα χτίσουν 1.000 στρατόπεδα για να τους περιορίσουν όλους εκεί μέσα; Όχι, βέβαια, κατά κανένα τρόπο. Το ότι σχεδιάζουν να γεμίσουν το τόπο με στρατόπεδα είναι βέβαιο. Αλλά ήδη η κοινωνία δεν είναι ένα μεγάλο στρατόπεδο, οι θεσμοί και οι πρακτικές δεν είναι στρατοπεδικού χαρακτήρα; Η λειτουργία λοιπόν αυτών των στρατοπέδων είναι κυρίως εκφοβιστική και ιδεολογική: προκρίνεται μόνο και μόνο για να ενισχυθεί ο στρατωνικός-ποιμενικός χαρακτήρας όλων των καπιταλιστικών θεσμών και πρακτικών. Θεωρώ ότι πέρα από την άρνησή μας να λειτουργήσουν τα νέα στρατόπεδα θα πρέπει να εστιάσουμε την κριτική μας τόσο στην στρατωνική-ποιμενική οργάνωση των θεσμών και των πρακτικών όσο και στην προοπτική επίλυσης της ανεργίας μέσω της δραστικής μείωσης του χρόνου εργασίας. Τα δυο αυτά ζητήματα συνδέονται άρρηκτα: μέσω της μείωσης του χρόνου εργασίας θα μετατρέψουμε όλους τους κοινωνικούς χώρους σε κομμουνιστικούς χώρους: σε χώρους όπου θα μπορεί ο καθένας και η καθεμιά να πηγαίνει όποτε θέλει, να μένει όσο θέλει, να κάνει αυτά που του/της παρέχει ο χώρος και να φεύγει όποτε θέλει!

Θα επιχειρήσω να δείξω για άλλη μια φορά το πόσο στενά συνδέεται η γένεση της δυτικής Κυριαρχίας/δυτικού πολιτισμού με το φρούριο, το οποίο δεν είναι παρά στρατόπεδο, δηλαδή στάνη, με την επιτήρηση, τη τάξη, τη πειθαρχία, τη βιοπολιτική. Στο σημείωμα πόλις και άστυ στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια θα μελετήσω την αρχική σημασία των όρων πόλις και άστυ, τη σημασιολογική τους εξέλιξη και το φαινόμενο της πολεοποίησης του άστεως, δηλαδή της μετατροπής του άστεως σε πόλιν, δηλαδή σε φρούριο, σε στρατόπεδο.

Στο σημείωμα πόλις, πολιτεία, politia, polizia (police, Polizei) θα υποστηρίξω ότι ο απώτατος πρόγονος των λέξεων που δηλώνουν την αστυνομία σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες είναι η λέξη πόλις και θα συνδέσω την police με την πολιτεία και τη  δημοκρατία: η police είναι κόρη της πόλεως και της δημοκρατίας, η οποία εμφανίστηκε μέσα στα πλαίσια της πόλεως.

Στα άλλα δυο σημειώματα θα δείξω ότι όλοι οι θεσμοί της δυτικής Κυριαρχίας, άρα και της καπιταλιστικής δεν μπορεί να μην οργανώνονται με πρότυπο τον στρατώνα, το πρότυπο του οποίου είναι το μαντρί. Θα υποστηρίξω επίσης ότι από την άμυνα θα πρέπει να περάσουμε στην επίθεση: στην μονομερή, δηλαδή χωρίς κανένα απολύτως διάλογο με τον Κύριο και το Κράτος, μετατροπή των έρημων στρατοπέδων σε οπωρώνες, λαχανόκηπους, κοινοτικά εργαστήρια, γήπεδα να παίζουμε μπάλα, πάρκα για να παίζουν τα παιδιά,  κι αν είναι μακριά από πόλεις να δοθούν για καλλιέργεια σε αγρότες ή να γίνουν δάση, κλπ., ανάλογα με την περιοχή που βρίσκονται και το έδαφος του στρατοπέδου.

 

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε ελεύθερα!