in διήγημα

17 Ιουνίου 2069: 12 59΄ 32΄΄

. . . Κυρίες και Κύριοι, φίλες και φίλοι τηλεθεατές, θα συνδεθούμε τώρα με τον ανταποκριτή μας Χρυσόστομο Τασκά στο Βερολίνο για να παρακολουθήσουμε την κατανάλωση της τελευταίας σταγόνας πετρελαίου και των τελευταίων μέτρων του τελευταίου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.

Κυρίες και Κύριοι, φίλες και φίλοι, μια ολόθερμη καλημέρα από το ανοιξιάτικο Βερολίνο. Η σημερινή μέρα είναι μια ξεχωριστή μέρα για όλη την ανθρωπότητα. Όλος ο πλανήτης περιμένει με αγωνία να παρακολουθήσει σε ζωντανή αναμετάδοση την κατανάλωση της τελευταίας σταγόνας πετρελαίου και των τελευταίων μέτρων του τελευταίου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Μια πετρελαιοκίνητη Μερσέντες είχε τη τύχη να κληρωθεί, ανάμεσα σε πολλούς υποψήφιους, για να μας χαρίσει αυτό το ιστορικό γεγονός. Να σας θυμίσω ότι πέντε άνθρωποι, τρεις άνδρες και δύο γυναίκες, ένας από κάθε ήπειρο, έχουν κληρωθεί ως οι τελευταίοι επιβάτες των τελευταίων μέτρων του τελευταίου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Οδηγός θα είναι η αμερικανίδα Τζέην Έντλες, συνοδηγός ο αφρικανός Αχμέτ Αλέν Ουλούμπα και πίσω, ανάμεσα σε δύο άνδρες,  θα κάθεται η ασιάτισσα Τσεγκ Ζου Γάο. Αριστερά θα βρίσκεται ο ευρωπαίος Γιοχάνες Στράσσεχουντ, και δεξιά της ο ωκεάνιος Τζον Αμάμπα. Να σας θυμίσω ακόμη ότι η πόλη της μικρής αρκούδας, αυτό σημαίνει η λέξη Βερολίνο, επιλέχτηκε κι αυτή κατόπιν κλήρωσης και αξίζει να επισημάνουμε την σύμπτωση. Το τελευταίο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο θα διανύσει τα τελευταία του μέτρα στο τόπο όπου έκανε και τα πρώτα του βήματα, πριν από διακόσια σχεδόν χρόνια, το 1870, όταν ο Όσκαρ Μπενζ έθεσε σε κίνηση το πρώτο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην Κορφυρστεντάμ, απ΄ όπου θα δούμε την εκκίνηση του οχήματος. Το αυτοκίνητο θα εφοδιαστεί με τα τελευταία τρία λίτρα πετρελαίου κίνησης που υπάρχουν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή πάνω στον πλανήτη. Αξίζει να σας πληροφορήσουμε ότι την ποσότητα αυτή του πετρελαίου την αγόρασε , από συλλέκτη προϊόντων πετρελαίου, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ενέργειας έναντι του ποσού των 800.000 δολαρίων, 270.000 δολάρια το λίτρο. Είναι η υψηλότερη τιμή του λίτρου πετρελαίου κίνησης από τότε που πρωτοεμφανίστηκε, τις τελευταίες δύο δεκαετίες του 19ου αιώνα. Με τα χρήματα αυτά, το 2006, όταν άρχισε η ανοδική πορεία της τιμής του αργού πετρελαίου, ένας κάτοχος πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αγοράσει έξι πολυτελή αυτοκίνητα ή τρία πολυτελή διαμερίσματα ή 270 τόνους γάλακτος. Το 2006 ένα βαρέλι ακάθαρτου πετρελαίου πουλιόταν 60 δολάρια το βαρέλι, ναι, ναι, καλά ακούσατε, 60 δολάρια το βαρέλι και, όσο και να σας φαίνεται απίστευτο, ένα, μάλιστα, ένα δολάριο το λίτρο το πετρέλαιο κίνησης. Λίγα χρόνια μετά, το 2008, α, αυτή τη στιγμή παρακολουθείτε στους δέκτες σας τον κινέζο αυτοκράτορα, τον Κλιγκ Κλαγκ Κλιγκ, στη πρώτη γραμμή των καθισμάτων της εξέδρας των επισήμων, και δίπλα του, αριστερά, τον πρόεδρο των Ανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής Τζον Μάινους, τον γερμανό καγκελάριο Τόμας Ζέους, τη βασίλισσα της Αγγλίας

Βικτόρια, τον γιαπωνέζο αυτοκράτορα Γαμότο ενώ τα πίσω και υψηλότερα καθίσματα κατέχουν αυτοκινητοβιομήχανοι, διευθυντές πυρηνικών εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, πρωθυπουργοί, τραπεζίτες και άλλοι. Βλέπετε τώρα στις οθόνες σας το πετρελαιοκίνητο όχημα να καταφθάνει συρόμενο από τέσσερα λευκά άλογα και σε λίγο, όπως μας ειδοποιούν, θα φτάσει πάνω σε τέθριππο πολεμικό άρμα, ομοίωμα αρχαιοελληνικού της εποχής του Αλκιβιάδη, το χρυσό δοχείο που περιέχει τις τελευταίες σταγόνες του πετρελαίου κίνησης. . . Ναι. . . φίλες και φίλοι τηλεθεατές, με ειδοποιούν από το στούντιο ότι πρέπει να διακόψουμε για διαφημίσεις και θα επανέλθουμε σε λίγα λεπτά.

. . . εσύ πας μπροστά και οι άλλοι ακολουθούν, δεν θα σε φτάσουν ποτέ, μάταια προσπαθούν. . . είσαι ο πρώτος, μη το ξεχνάς, είσαι θεός . .  θα σε μιμηθούν, θέλουν δεν θέλουν. . .

. . . η εποχή της δυσκολίας πέρασε, τώρα όλα είναι εύκολα. . . για μας και για σας. . .  με μια τσίχλα ΝΕΚΤΑR στο στόμα και κατάθλιψη τέλος. . .

. . . απολαύστε το ύψος, απολαύστε την απόσταση, απολαύστε την ταχύτητα . . . διακοπές στο διάστημα μόνο με. . .

 

Κυρίες και Κύριοι, φίλες και φίλοι τηλεθεατές, παρακολουθείτε στις οθόνες σας την απευθείας μετάδοση από το Βερολίνο την κατανάλωση της τελευταίας σταγόνας του πετρελαίου και ταυτόχρονα τα τελευταία μέτρα του τελευταίου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Βρισκόμαστε στην Κορφυρστεντάμ, όλη η οικουμένη με πόνο στη καρδιά θα δει στους δέκτες της το αυτοκίνητο που θα γράψει ιστορία. Να σας θυμίσω ότι στο σημείο που θα σταματήσει, αφού θα έχει καταναλώσει και την τελευταία σταγόνα, θα στηθεί ένα μνημείο, το οποίο θα ονομαστεί Παγκόσμιο Μνημείο Πετρελαίου, μια μαρμάρινη στήλη, πάνω στην οποία θα γραφεί το εξής κείμενο:

Πολίτη του Πλανήτη, εδώ σταμάτησε το τελευταίο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο αφού κατανάλωσε την τελευταία σταγόνα πετρελαίου που υπήρχε διαθέσιμη.

Μέχρι να έρθει το τέθριππο άρμα με το πετρέλαιο, να θυμηθούμε ότι μαζί με το πετρέλαιο κλείνει μια ολόκληρη εποχή, η εποχή της επιτάχυνσης. Τυπικά, σήμερα θα δούμε το τελευταίο όχημα να επιταχύνει, αλλά, όπως θα θυμούνται πολλές και πολλοί από εσάς, η εποχή της επιτάχυνσης τελείωσε με τη μαζική εγκατάλειψη της πετρελαιοκίνησης και βενζινοκίνησης κατά τη δεκαετία 2044-2054. Βέβαια, η εγκατάλειψη των επιβατικών οχημάτων που κινούνταν με προϊόντα του πετρελαίου είχε αρχίσει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2030, όταν η τιμή ενός βαρελιού αργού πετρελαίου είχε περάσει τα 5.000 δολάρια, ενώ δέκα χρόνια πριν, το 2020, δεν ξεπερνούσε τα 220! Τα δεκαετία του ΄30 εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων , από τις κατώτερες κοινωνικές φτωχές εργαζόμενες τάξεις αναγκάστηκαν να παρατήσουν τα αυτοκίνητά τους λόγω της τιμής της βενζίνης. Θα έπρεπε να διαλέξουν μεταξύ φαγητού και βενζίνης. Οι συνέπειες αυτού του παγκοσμίων διαστάσεων φαινομένου είχε πολλές αρνητικές, κυρίως οικονομικές, συνέπειες αλλά σήμερα μπορούμε να τις δούμε από διαφορετική σκοπιά. Πολλές και πολλοί από εμάς θα θυμούνται εκείνες τις ιστορικές μέρες, όπως και την παγκόσμια διατροφική κρίση του 2037, που κόστισε τόσες πολλές ανθρώπινες ζωές. Αυτά και πολλά άλλα γεγονότα ήταν που εξανάγκασαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις χαλυβουργίες και την παγκόσμια πολεμική βιομηχανία να παραγάγει και να μοιράσει δωρεάν εκατοντάδες υδροκίνητα αυτοκίνητα και λεωφορεία, γεωργικά μηχανήματα και φορτηγά και να επεκτείνει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλες τις κατοικημένες περιοχές του πλανήτη. Οι στρατοί και τα κράτη, και οι πλουσιότεροι από τους συνανθρώπους μας,  διατήρησαν το πορνόμιο της επιτάχυνσης και της μεγαλύτερης ταχύτητας και όλα τα εναπομείναντα αποθέματα του πετρελαίου περιήλθαν στα χέρια του Στρατού και της Αστυνομίας. Οι γηραιότεροι θα θυμούνται τα λιγοστά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα του ΄4ο και του ΄50 που κινούνταν δίπλα στα υδροκίνητα και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα , ενώ εδώ και δέκα χρόνια το πέρασμα του περιπολικού της Αστυνομίας ήταν κάτι που προξενούσε την περιέργεια πεζών και οδηγών . . . κυρίες και κύριοι τηλεθεατές, βλέπετε στο βάθος να διακρίνεται το τέθριππο άρμα που θα μας φέρει το δοχείο με την τελευταία ποσότητα πετρελαίου. . . το άρμα σταματάει. . . η οδηγός του αυτοκινήτου βγάζει από το κουτί ένα μικρό μεταλλικό μπετόνι . . . ο συνοδηγός Αχμέτ Αλέν Ουλούμπα κρατάει το χωνί με το οποίο θα γίνει η μετάγγιση του υγρού που τόσες χαρές και τόσες λύπες και τόσες συμφορές και πόνους πρόσφερε στην ανθρωπότητα. . .  βλέπετε την Κυρία Έντλες να ρίχνει μέσα στο χωνί το πετρέλαιο . . .  και τώρα, ναι τώρα, πέφτουν και οι τελευταίες σταγόνες, τις βλέπετε. . .  άλλη μία. . . άλλη μία. . .  άλλη μία . . . αυτή ήταν η τελευταία, φίλες και φίλοι τηλεθεατές, ας τη δούμε άλλη μία φορά. . . τώρα βλέπετε σε αργή κίνηση πώς αποσπάται από το δοχείο και πέφτει αργά μέσα στο χωνί . . . η τάπα κλείνει και οι τρεις άνδρες και οι δύο γυναίκες που κληρώθηκαν να ταξιδέψουν με το τελευταίο όχημα που θα κινηθεί με πετρέλαιο ετοιμάζονται να μπουν στο όχημα. . .  χαιρετούν τα πλήθη που έχουν συγκεντρωθεί εδώ την οδό Κορφυρστεντάμ, έξω από τον ναό που βομβαρδίστηκε και μισοκαταστράφηκε προς τα τέλη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Όχι μόνο στην Κορφυρστεντάμ αλλά και σε όλους τους δρόμους από όπου θα περάσει. Υπολογίζεται ότι θα διασχίσει όλο το Βερολίνο και θα σταματήσει λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη. Πρώτη μπαίνει στα πίσω καθίσματα η Τζένγκ Ζου Γάο και κάθεται στη μέση. Την ακολουθεί από τη μια πλευρά, πίσω από την οδηγό, ο Γιοχάνες Στράσσεχουντ . .  τώρα βλέπετε τον ωκεάνιο Τζων Αμάμπα να κάθεται  στα δεξιά της κινέζας. . .  ο συνοδηγός μπαίνει κι αυτός μέσα χαιρετώντας τους συγκεντρωμένους . . . και να, η Τζέιν Έντλες, χαιρετάει τους επίσημους και τα πλήθη, σκύβει, μπαίνει και κάθεται στο τιμόνι. . . η πόρτα κλείνει. . . γυρίζει το κλειδί και να, το πετρέλαιο δίνει ζωή στον κινητήρα, χλιμιντρίζει σαν άτι έτοιμο να τρέξει ξένοιαστο σε ανθισμένα λιβάδια. . .  κινείται, ω ναι, κινείται, κι όμως κινείται, φίλες και φίλοι τηλεθεατές, το αυτοκίνητο με τους πέντε εκπροσώπους των ηπείρων του πλανήτη ξεκίνησε το ταξίδι των ταξιδιών. . . είναι το τελευταίο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, δεν θα ξαναδούμε ποτέ ένα παρόμοιο όχημα. . . το βλέπετε να κινείται, αργά, οι επίσημοι, αυτοκράτορες, βασιλείς, πρωθυπουργοί, στρατηγοί, έμποροι, εισαγωγείς, διανοούμενοι, βιομήχανοι, τραπεζίτες, χρηματιστές, όρθιοι, το χαιρετούν συγκινημένοι. . . τα πλήθη χαιρετούν κι αυτά, μια ομάδα νέων κρατάει ένα πλακάτ που γράφει ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΡΘΕΙΣ, κάποιο άλλο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! . . . και τρέχει, τρέχει, αργά και όσο κινείται τόσο πιο κοντά φτάνουμε στο σημείο μηδέν, στο σημείο όπου θα σταματήσει καταναλώνοντας και την τελευταία σταγόνα . . .θα είμαστε μαζί σας μέχρι τη στιγμή που το αυτοκίνητο θα σταματήσει, την ώρα που το πετρέλαιο θα ανήκει οριστικά στο παρελθόν. . .  με ειδοποιούν ότι πρέπει να διακόψουμε για λίγα λεπτά και θα επανέλθουμε για να δούμε τα τελευταία μέτρα της πετρελαιοκίνησης.

. . . η φαρμακευτική εισαγωγική εταιρεία ΑΡΗΣ παρακαλεί τους χρήστες της μηχανικής-ηλεκτρονικής καρδιάς να επισκεφτούν τον γιατρό τους για να ελέγξουν τη συσκευή επειδή εντοπίστηκαν αρρυθμίες στη λειτουργία της. Εξ αιτίας λανθασμένης συναρμολόγησης των στοιχείων που τη συγκροτούν. . .

. . .  βλέπετε τι κάνω; Κόβω με το ψαλίδι, ανοίγω βιβλίο, σηκώνω μια καρέκλα, πιάνω μια καρφίτσα, πετάω μια μπάλα. . .τα βλέπετε τα χέρια μου;  . . . δεν είναι χέρια αυτά. . .

. . . είναι τα παιδιά σας ανήσυχα; είναι υπερκινητικά; είναι ανυπάκουα; είναι τεμπέλικα; αυθαδιάζουν;  έχουν άποψη; έχουν απαιτήσεις;  σας λένε τι να κάνετε; βρήκαμε τη λύση . . . για παιδιά δημιουργικά, για παιδιά που τα έχουν καλά με τον εαυτό τους, για παιδιά με εσωστρέφεια και ηρεμία, για παιδιά που ξέρουν τι κάνουν και τι θέλουν, ορός empneusis. . .

. .  Είμαστε και πάλι μαζί, βλέπετε το τελευταίο Τροχοφόρο Σαλόνι να κινείται νωχελικά μέσα στους δρόμους των προαστίων του Βερολίνου, έχει διανύσει ήδη πάνω από τριάντα χιλιόμετρα, τα πλήθη ζητωκραυγάζουν στο πέρασμά του, δυστυχώς μερικοί άμυαλοι νέοι έχουν πετάξει μερικά πλαστικά δοχεία με κόκκινο χρώμα, τώρα μια άλλη ομάδα ρίχνει αυγά και κάτι άλλο που είναι σαν λάσπη που κολλάει. . .  φαίνεται να είναι περιττώματα. . . κι άλλα δοχεία με κόκκινο χρώμα, άλλοι ζητωκραυγάζουν, άλλοι γουχάρουν. . . το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται, θα περάσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τη Μόσχα με το Παρίσι, και θα  επιστρέψει στο Βερολίνο . . . έχει υπολογιστεί ότι θα σταματήσει στο Σένεμπεργκ, στην πλατεία Βικτόρια Λουίζα Πλατς, εκεί θα στηθεί το μνημείο . . . ναι, ναι, το αυτοκίνητο πλησιάζει τις ράγες, περνάει τις πρώτες, πλησιάζει τις δεύτερες αλλά σταματάει, σβήνει, κάτι συμβαίνει . .  τα πλήθη ζητωκραυγάζουν. . .  δεν μπορούμε να δούμε τους επιβάτες, τα παράθυρα έχουν καλυφθεί με ένα παχύ στρώμα κόκκινου χρώματος, αυγών και περιττωμάτων . . . κάτι συμβαίνει,  το πλήθος φαίνεται ανήσυχο, χειρονομεί, καλεί τους επιβάτες του Τροχοφόρου Σαλονιού να το εγκαταλείψουν. . .διακόπτουμε τη μετάδοση. . .

 

Σχολιάστε ελεύθερα!